po napełnieniu klima przestała działać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miqugin
    Classic
    • 2014
    • 4

    po napełnieniu klima przestała działać

    miłej lektury
  • strumyk81
    Classic
    • 2012
    • 27

    #2
    po napełnieniu klima przestała działać

    Witam
    Mam mały problem związany z klimą. Dzisiaj rano jeszcze działała. Zaprowadziłem auto do mechanika w celu napełnienia i odgrzybienia. Okazało się, że czynnika mam tylko 240g, uzupełnili mi do wymaganego poziomu ponad 500g. I tu powstał problem, klima przestała działać. Mechanik stwierdził, że padł kompresor. Ale po uzupełnieniu? Nie rozumiem, czy to faktycznie mógł być problem usterki?

    Komentarz

    • himi
      L&K
      • 2013
      • 1115
      • Octavia II (1Z3)
      • CBZB 1.2 TSI 105 KM

      #3
      Awaria nastąpiła u niego? Był przy tym jak klima przestała działać? Jeśli tak - a nie wyobrażam sobie wyjazdu od klimiarza bez sprawdzenia działania układu - to masz uzasadnione prawo domagać się od pana usunięcia usterki. Bo uszkodził instalację w czasie serwisowania. Chyba, że padło po wyjeździe od niego, to masz pecha.

      Sprawa będzie cię kosztowała nerwów, ale jeśli faktycznie w czasie wykonywania prostej usługi serwisowania klimy został uszkodzony element układu - to mechanik płaci, albo naprawia. Musi mieć to wkalkulowane w koszty. Jego ryzyko. Powinien ci dać wydruk z maszyny. Tam będziesz miał parametry sprawnego - jeszcze wówczas - układu.

      Komentarz

      • strumyk81
        Classic
        • 2012
        • 27

        #4
        Rano jak odstawiałem auto klimadziałała. W międzyczasie zadzwonił mechanik, że po napełnieniu klima nie chce się załączyć. Po ściągnięciu miałem 240g czynnika i 29ml oleju. Mechanik uzupełnił do 525g czynnika, reszta parametrów z wydruku niewiele ni mówi. VAKUUM min. 15, mMB. 1. OL EINFULLUNG 10ml. UV-EINFULLUNG 7ml. Możliwe, że coś uszkodził, jak rozwiązać sprawę? Proszęo o podpowiedź :-)

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          strumyk81, poczytaj o ilości zalanego nowego oleju wraz z czynnikiem i o elektrozaworze sterującym http://www.klimatyzacja-samochodowa....a-samochodowa/ Może tu jest problem.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            #6
            strumyk81, z ciekawostek dropsa wcześniejszy 'serwis AC' kiedy miałeś :?:
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • strumyk81
              Classic
              • 2012
              • 27

              #7
              1,5 roku temu. Ale do dziś rano wszystko było ok, żadnych niepokojących objawów niebyło

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Dla mnie tłumaczenia serwisanta ,,panie napuściłem i nie działa'' są nie do przyjęcia. Nawet jeśli to nie jego wina - zbieg okoliczności - to niestety bierze to na klatę. Oddałeś sprawny układ klimatyzacji - odebrałeś niesprawny. Sprawa jest prosta. Naprawia. Albo przywraca stan ,,sprzed serwisowania''. Byle klima działała. Nie możemy się godzić na to by mechanicy - czy innej maści ,,fachowcy'' uszkadzali powierzony im sprzęt. Są od tego polisy OC warsztatów, że już nie wspomnę o honorze, czy klasie usługodawcy, bo na takie słowa pewnie zrobiliby :shock: :shock: :shock:

                Komentarz

                • Wolga85
                  Rider
                  • 2014
                  • 288
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Niestety tak jest że padająca sprężarka nie jest już w stanie zejść z ciśnieniem na stronie zimnej. Przed uzupełnieniem czynnika jakoś sobie jeszcze radziła (było jej łatwiej ) ale po napełnieniu do stanu normalnego schodzi do min 4,5 bara co daje 20 C. Coś tam leci ale nie zimne powietrze. Metoda to wymiana sprężarki albo ujecie czynna do stanu przed wymianą i czekanie aż padnie całkiem. Bo wtedy zejdzie z ciśnieniem np do 2 barów i na parowniku temperatura będzie trochę ponad 0 C.

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Zamieszczone przez strumyk81
                    miałem 240g czynnika i 29ml oleju
                    Ja nie wiem czy ta klima startowala przed naprawa. To jest mniej niz 50% czynnika wyjsciowo.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • wokan
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 210

                      #11
                      Zamieszczone przez Wolga85
                      Niestety tak jest że padająca sprężarka nie jest już w stanie zejść z ciśnieniem na stronie zimnej. Przed uzupełnieniem czynnika jakoś sobie jeszcze radziła (było jej łatwiej ) ale po napełnieniu do stanu normalnego schodzi do min 4,5 bara co daje 20 C. Coś tam leci ale nie zimne powietrze. Metoda to wymiana sprężarki albo ujecie czynna do stanu przed wymianą i czekanie aż padnie całkiem. Bo wtedy zejdzie z ciśnieniem np do 2 barów i na parowniku temperatura będzie trochę ponad 0 C.

                      Dokładnie jest tak jak piszesz. U mnie był podobny problem, ze klima chodziła gdy czynnika było mniej, a nie włączała się lub włączała z dużym opóźnieniem gdy się go uzupełniło do właściwej ilości. Po upuszczeniu czynnika zaczynała znowu normalnie działać. Ponieważ ostatnio wystąpiły na niej nieszczelności (a dodatkowo kompresor był produkcji czeskiej, czyli największe gówno) to wymieniłem cały kompresor na francuski i problem z niedziałająca klimą przy max poziomie czynnika zniknął.
                      Octavia II RS TDI 200/441
                      "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                      Komentarz

                      • Bartek.K
                        Rider
                        • 2012
                        • 396

                        #12
                        Zamieszczone przez himi
                        Dla mnie tłumaczenia serwisanta ,,panie napuściłem i nie działa'' są nie do przyjęcia. Nawet jeśli to nie jego wina - zbieg okoliczności - to niestety bierze to na klatę. Oddałeś sprawny układ klimatyzacji - odebrałeś niesprawny. Sprawa jest prosta. Naprawia. Albo przywraca stan ,,sprzed serwisowania''. Byle klima działała. Nie możemy się godzić na to by mechanicy - czy innej maści ,,fachowcy'' uszkadzali powierzony im sprzęt. Są od tego polisy OC warsztatów, że już nie wspomnę o honorze, czy klasie usługodawcy, bo na takie słowa pewnie zrobiliby :shock: :shock: :shock:
                        Nie wiem czym się zajmujesz zawodowo,ale z takim podejściem jake masz to życze powodzenia. Pewnie serwisujesz się już 2 miasta dalej od miejsca zamieszkania. :twisted:
                        Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                        Komentarz

                        • himi
                          L&K
                          • 2013
                          • 1115
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                          #13
                          Nie. Po prostu czasem szlag mnie trafia na partactwo wszelkiej maści ,,majstrów''. W tym wielu mechaników samochodowych - mówię o tych z bożej łaski, których jest na pęczki.

                          Skoro tu na forum w błyskawicznym tempie dwóch ludzi ustaliło prawdopodobną przyczynę problemu to jak nazwiesz kolesia, który ,,serwisował'' klimę autorowi wątku? Bo on - jak wynika z wpisów - poza rozłożeniem rąk i komunikatem ,,nie działa'' niewiele osiagnął.
                          Pochwalasz takich ,,fachowców''? Dzięki akceptacji tego typu dziadostwa mamy w Polsce to, co mamy. Tylko o ty mi chodzi. O umiejętność egzekwowania PROFESJONALIZMU ( za który się płaci) lub omijania nieprofesjonalistach dziadów.

                          Autor wątku nie napełniał klimy ,,u Wacka na piwku pod wiatą'' tylko zapłacił pieniądze serwisowi. A to jest różnica.

                          I żeby była jasno - zawodowo jestem właśnie USŁUGODAWCĄ. Stąd mój wkurw na dziadostwo wokół.

                          Komentarz

                          • Bartek.K
                            Rider
                            • 2012
                            • 396

                            #14
                            Ja pracując w branży mam dość ludzi oszustów którzy wstawiają auto na serwis np na wymianę opon, a po wymianę wmawiają mi że powyginałem im progi podnośnikiem. A widziałem słabe progi i podnosiłem za wahacz. Takich akcji jest mnóstwo. a z klimatyzacją to nie wspominam bo było tego naprawdę dużo.
                            Ogólnie nie popieram partaczy i innych psedonaprawiaczy. Może to nie był serwis klimatyzacji tylko napełniacz jak na marketowych parkingach :szeroki_usmiech Troszkę może jestem już przewrażliwiony na klientów parasoli i nie do końca zrozumiałem twoją odpowiedz. Bo zrozumiałem że skoro nabił klimę i nie działa a wcześniej działała. A powodem tego jest słaby kompresor to mają to naprawić za darmo.
                            Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                            Komentarz

                            • strumyk81
                              Classic
                              • 2012
                              • 27

                              #15
                              Dziękuję wszystkim za pomocne informacje. Okazało się, że klima jest uszkodzona nie z winy mechanika. Usterka była taka, jaką opisał kolega Wolga85. Klima działała przy niskiej zawartości czynnika, z kolei po uzupełnieniu nie miała siły pompować. Przyczynę usterki ustalił ten sam mechanik nowy kompresor już jedzie, jutro montaż. W taki upał nie można wytrzymać w aucie

                              Komentarz

                              • himi
                                L&K
                                • 2013
                                • 1115
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                #16
                                Zatem wycofuję anse względem mechanika, który się spisał i ogarnął temat. Bartek.K ty masz przeczulenie w jedną stronę, ja w drugą. Ale o to samo nam chodzi jak sądzę. Peace.

                                Komentarz

                                • strumyk81
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 27

                                  #17
                                  Ten mechanik to nie jakiś Pan Henio z garażu. Prowadzi autoryzowany warsztat grupy VAG i już nie raz zaprowadzałem mu poprzednie auta i zawsze było wszystko ok. ©koda po raz pierwszy od prawie trzech lat zaliczyła poważniejszą w zasadzie jedyną awarię Ważne, że usterka już zdiagnozowana.

                                  Komentarz

                                  • abstinent
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 4842
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    strumyk81, ja bym się nie zdziwił że to wina elektrozaworu :lol:

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      #19
                                      strumyk81, z ciekawostek dropsa

                                      to nie jest normalne że ponad połowa poleciała w pizdu (przez 1.5roku)

                                      w sumie przez ten brak sprężarka też poleciała w pizdu :?:
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • endryu
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 3773
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez LUKI
                                        to nie jest normalne że ponad połowa poleciała w pizdu (przez 1.5roku)
                                        A słynny korek i jego nieszczelność w skraplaczu :?:
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          #21
                                          endryu, no to ten temat również musi ogarnąć bo jak wrzuci new sprężarkę to za 1.5 roku będzie wrzucać nową :?:
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • himi
                                            L&K
                                            • 2013
                                            • 1115
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            #22
                                            Napiszcie coś więcej o ,,korku'' panowie.

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez himi
                                              Napiszcie coś więcej o ,,korku''
                                              Z upływem lat utlenia się, koroduje aluminium pod plastikowym korkiem osuszacza i następuje rozszczelnienie :idea: Dotyczy to głównie białego korka.

                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • Wolga85
                                                Rider
                                                • 2014
                                                • 288
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                #24
                                                I niech przypilnuje by nalali mu oleju do sprężarki przed montażem (lub sprawdzili czy jest). Bo z tym serwisy mają problem. Nie ma miarodajnego systemy pomiaru ilości oleju w układzie. Jedyny pewny to rozebranie całego układu klimy wylanie wszystkiego przepłukanie i napełnienie od nowa czynnikiem i olejem. Wtedy mamy pewność jak ilość oleju jest w układzie. Dolewki są trudne do oszacowania bo nie ma jak sprawdzić jaki jest stan. Szczególnie gdy nie znamy historii auta lub po nagłym rozszczelnieniu czy wianie skraplacza. wszystko szacuje się na oko ile oleju wylaliśmy. Z drugiej strony brak oleju to śmierć sprężarki, szybsza lub wolniejsza. Nadmiar osłabia działanie klimy zwiększając spalanie i niepotrzebnie męcząc sprężarkę.

                                                Komentarz

                                                • Sony
                                                  Rider
                                                  • 2015
                                                  • 342
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  strumyk81,

                                                  podaj namiar na ten autoryzowany warsztat, jak rozumiem działa w Koszalinie lub okolicy ?
                                                  Dzięki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...